Σελίδες

Επιπτώσεις απο τα συνωδά έργα των αιολικών πάρκων

Τα συνωδά έργα των αιολικών πάρκων στα Διλινάτα, έχουν ως αποτέλεσμα τη παραπέρα υποβάθμιση της ακίνητης περιουσίας (κυρίως αγροτεμαχίων) των κατοίκων. Οι χωρικοί αντιδρούν πλέον με δυναμικό τρόπο, απέναντι στους εκάστοτε εργολάβους και στα συνεργεία της ΔΕΗ. Πιο συγκεκριμένα οι καταγγελίες για αυθαιρεσίες στη τοποθέτηση στύλων και υπόγειων καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, έχουν πολλαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα σε μία από αυτές κινδύνευσε σοβαρά η ζωή ενός συμπολίτη μας ( κ. Γεράσιμου Αντωνάτου ) ο οποίος εν αγνοία του τοποθετούσε πασσάλους στο χωράφι του, εξ επαφής σχεδόν πάνω από τα κατά μήκος σημεία που είχαν τοποθετήσει υπογείως καλώδια υψηλής τάσης σε μικρό μόλις βάθος!!!! Φυσικά στάθηκε πάρα πολύ τυχερός που δεν κεραυνοβολήθηκε. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μία ακόμη πράξη προχειρότητας (με χρήματα του ελληνικού λαού) χωρίς να βρεθεί υπεύθυνος για άλλη μία φορά…… Μετά απο καταγγελία στη ΔΕΗ, για τοποθέτηση τριών στύλων μέσα στο χωράφι του, αλλά και για το παραπάνω συμβάν, ο συμπατριώτης μας έλαβε συνοπτικά τη παρακάτω απάντηση από τον Δ/ντή ΔΕΗ Κεφαλληνίας κ. Ρωσσέτο Ι. Λούζη :
Αρ.ΗΜ: Φ.288.8/0318/22.5.08
20/02/2008 (Αίτηση Γ. Αντωνάτου)

Η ΔΕΗ επιτελεί κοινωνική αποστολή με το να παράγει και να διανέμει ηλεκτρικό ρεύμα σε ολόκληρη τη χώρα. Για το λόγο αυτό με το Α.Ν.1672/1951 άρθρο Ι3 μπορεί η ΔΕΗ να κατασκευάζει δίκτυο που διέρχεται από ξένες ιδιοκτησίες ή να στηρίζεται σε ακίνητα ώστε να εξυπηρετηθεί το κοινωνικό σύνολο. Κατά τη μελέτη και κατασκευή των δικτύων γίνονται προσπάθειες οι ιδιοκτησίες να θίγονται όσο το δυνατό λιγότερο. Στη περίπτωση του Γ. Αντωνάτου ( σύμφωνα με την αυτοψία του συνεργείου της ΔΕΗ), διαπιστώθηκε ότι στη παρούσα κατάσταση το δίκτυο δεν εμποδίζει. Έτσι ο συμπατριώτης μας αποφάσισε να στείλει επιστολή και στον συνήγορο του πολίτη προς δικαίωση του δίκαιου αιτήματος του. Σας παραθέτουμε την επιστολή του:
ΠΡΟΣ: ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Κύριοι,
Ονομάζομαι ΑΝΤΩΝΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ του Αντώνιου και της Σοφίας γεννηθείς και κάτοικος Δειληνάτων Κεφαλληνίας, συνταξιούχος ναυτικός. Κατά την διάρκεια του 2006, και ενώ ευρισκόμουν «εν πλω», λόγω της τότε εργασίας μου, ιδιωτικό συνεργείο τοποθέτησε τρεις (3) ξύλινες κολώνες εντός της υπό ιδιοκτησίας μου ευρισκόμενης έκτασης στην θέση ΠΕΖΟΥΛΕΣ στα Δειληνάτα, μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης καθώς και ένα τμήμα μήκους 10 περίπου μέτρων υπόγεια μέσα στην ιδιοκτησία μου με μηδαμινά μέτρα ασφάλειας. Όλα αυτά εν άγνοια μου, λόγω της μικρής σε χρόνο παραμονής μου στην Ελλάδα κατά την διάρκεια της υπηρεσίας μου στα πλοία.

Αυτά έγιναν στην ανατολική πλευρά της ιδιοκτησίας μου, στην μια πλευρά του δρόμου, πλάτους 12 – 15 μέτρων, ο οποίος διασχίζει την ιδιοκτησία μου.
Το 2007 η ΔΕΗ τοποθέτησε και πάλι μέσα στην ιδιοκτησία μου, στην άλλη πλευρά του δρόμου, τρεις (3) ξύλινες κολώνες μεταφοράς ρεύματος, με σκοπό τον ηλεκτροφωτισμό του δρόμου και την ηλεκτροδότηση του εστιατόριου ΠΑΝΘΕΟΝ ιδιοκτησίας Πεφανη Δημήτριου. Η πρώτη κολώνα είναι σε απόσταση 1 μέτρου από τον δρόμο, η δεύτερη σε απόσταση 5 μέτρα από τον δρόμο, και η τρίτη σε απόσταση 15 περίπου μέτρα από τον δρόμο. Την 20/02/2008 με αίτηση μου ζήτησα την μεταφορά επί του δρόμου των δυο κολώνων ώστε να δικαιολογείται η τοποθέτηση των για τον φωτισμό του δρόμου, και ακολούθως έλαβα την έγγραφη απάντηση της ΔΕΗ την οποία σας επισυνάπτω. Τον Μάρτιο του 2009 συνταξιούχος ων προχώρησα στην εκ νέου περίφραξη της ιδιοκτησίας μου, διότι για την κατασκευή του δρόμου εντός της ιδιοκτησίας μου την είχα αφαιρέσει με σκοπό την επανατοποθέτηση μετά το πέρας των εργασιών, αλλά τα πλαίσια και οι ατσάλινοι πάσσαλοι εκλάπησαν, και αγόρασα εκ νέου πλαίσια και πάσσαλους, τα οποία και επανατοποθέτησα. Τον Απρίλιο του 2009, μια εβδομάδα πριν από το Πάσχα, με ειδοποίησαν τηλεφωνικώς από την ΔΕΗ, ότι κατά την τοποθέτηση της περίφραξης προξένησα ζημία στα υπογείως διερχόμενα καλώδια υψηλής τάσης, και ζητούσαν την παρουσία μου και την άδεια μου ώστε να προβούν στην αποκατάσταση της βλάβης. Την Μεγάλη εβδομάδα ήρθε συνεργείο της ΔΕΗ αποτελούμενο από 4 Αλβανούς καθώς και τη διευθύντρια κυρία Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου, η οποία μου είπε ότι ζητάει την άδεια να μπει στην περιφραγμένη ιδιοκτησία μου για να αρχίσουν την εκσκαφή, με σκοπό τον εντοπισμό της βλάβης.
Τότε έκπληκτος αντιλήφθηκα ότι από τις κολώνες ξεκινούσαν υπόγεια καλώδια υψηλής τάσης με μηδαμινά μέτρα ασφάλειας σε βάθος 60 περίπου εκατοστών από την επιφάνεια του εδάφους. Την επόμενη συνεργείο ηλεκτρολόγων της ΔΕΗ απεκατέστησαν την βλάβη, η οποία ωφείλετο στην κακής ποιότητας καλώδια που εχρησιμοποιήθησαν κατά την αρχική τοποθέτηση τους. Το όρυγμα παρέμεινε ανοικτό και κατά την επόμενη εβδομάδα με τα καλώδια εκτεθειμένα, και κλείστηκε μετά από 3 οχλήσεις μου προσωπικά στην ΔΕΗ, στην μια από αυτές στην ίδια την διευθύντρια κυρία Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου, η οποία και έστειλε μετά από 4-5 ημέρες το συνεργείο να κλείσει το όρυγμα στην ιδιοκτησία μου. Το συνεργείο αποτελούμενο από Αλβανούς τοποθέτησε πρόχειρα σπασμένες πλάκες κατά διαστήματα διότι δεν υπήρχε απόθεμα στο φορτηγό του συνεργείου, έκλεισε το όρυγμα και αποχώρησε. Φυσικά έθεσα το εύλογο ερώτημα, τόσο στην διευθύντρια, όσο και στους ηλεκτρολόγους του συνεργείου αποκατάστασης, γιατί δεν τοποθετούν τουλάχιστον τα υπόγεια καλώδια που αποτελούν άμεσο κίνδυνο της ζωής μου στον δρόμο επαναλαμβάνω πλάτους 12-15 μέτρων, και μου απάντησαν προφορικά ότι εκεί τα έβαλε το αρχικό συνεργείο, εκεί θα τα αφήσουν. Λόγω του επαγγέλματος μου, και της μηδαμινής έως ελάχιστης πληροφόρησης μου για τα τεκταινόμενα εν Ελλάδι, πληροφορήθηκα για την ύπαρξη σας από συγχωριανό μου, και για τις πολύτιμες συμβουλές και ενέργειες σας σχετικά με την κακοδιαχείριση, κατάχρηση εξουσίας, και γενικότερα στα προβλήματα μεταξύ πολιτών και κρατικών οργανισμών – υπηρεσιών, και ευκαιρίας δοθείσης θα ήθελα να πληροφορηθώ εάν είναι δυνατόν τα κάτωθι:

Σε δρόμο που παραχωρήσαμε αφιλοκερδώς οι κάτοικοι, μη χαρακτηρισμένο, μπορεί να διοχετευθεί η κυκλοφορία παντός τύπου οχημάτων, ιδιαίτερα μετά την κατασκευή νέου δρόμου που συνδέει το Φισκαρδο και τα χωριά του καθώς και τα χωριά της Πυλάρου με το Αργοστόλι
Πως μπορώ να προφυλάξω την σωματική μου ακεραιότητα καθώς και της οικογένειας μου από την ύπαρξη υπόγειων και επί των κολώνων καλωδίων μεταφοράς υψηλής τάσης, η ύπαρξη των οποίων μόνο κοινωφελείς δεν είναι διότι χρησιμοποιούνται από εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα με σκοπό την πώληση στην ΔΕΗ των παραγόμενων από ανεμογεννήτριες ποσοτήτων ηλεκτρικού ρεύματος. Στην επόμενη ιδιοκτησία που έπρεπε να περάσει το υπόγειο καλώδιο, το συνεργείο έσκαψε και τοποθέτησε στο δρόμο την καλωδίωση!!!!
Στην άλλη πλευρά του δρόμου που τοποθέτησε η ΔΕΗ τις κολώνες για τον ηλεκτροφωτισμό του μη χαρακτηρισμένου δρόμου, οι δυο από τις τρεις κολώνες δεν ανταποκρίνονται στον σκοπό της τοποθέτησης τους (δημοτικής δαπάνης), και η ΔΕΗ αρνείται σύμφωνα με το συνημμένο έγγραφο να μετακινήσει τις κολώνες.

Αναμένω την αρωγή σας.
Με εκτίμηση,
Αντωνάτος Γεράσιμος
Συνταξιούχος Πλοίαρχος Β

Δεν υπάρχουν σχόλια: